Günün Sözü

"Sen ey tanrılar alevi ey eliziyum kızı Biz mabedine gideriz mest olmuş halde senin Adetin ayırdığı şeyler hep sihrinde gizlenir Daima kardeş olur insanlar gölgende senin Medeniyet insanlığa güneş gibi nur saçar Bilgimizin ışıkları karanlıkta yol açar Bu yol bizi mutluluğun kucağına götürür Neş’e ile bağlı dostluk insanlığı yürütür Kardeş olun ey insanlar bunu ister tanrımız Bu dünyada her şey geçer en son sana dost kalır İnsanlığa doğruluğa göğsünü aç korkmadan Hür doğmuştur insanoğlu hür yaşamak hakkıdır"

19 Temmuz 2014 Cumartesi

Yunus Emre'den bir şiir


Yunus Emre'den  bir  şiir
YUNUS’TAN BİR ŞİİR
Ünlü halk şairi tasavvuf bağlamında şiirleriyle yaklaşık 770 yıldan bu yana aramızda yaşayan  Yunus Emre’de ilahi bir aşk vardır. Dün bugüne ve de yarına tüm halk ozanlarına ilham kaynağı olmuştur. Tanrı’ya aşık bağlamında içten içe yanıp sönmektedir. Ancak onun parlayan yıldızı asırlardır Anadolu insanlarına, hatta Hicaz’dan Yemen’e, Yemen’den Badat’ta ve hatta tüm Avrupa ile Asya  topraklarına varmaktadır. Işığını, aydınlığını ve sevgisini oralarda görmek oltasıdır. Bütün dünya ulusları Yunus Emre’nin değişlerini ve felsefesini kendilerine örnek almaktadırlar.1991 yılında UNESCO Yunus Emre SEVGİ YILI ilan etmişlerdi… İşte bu duygu ve düşüncelerle  Koca Yunus’un bir şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum. Tabi   bu  vesilelerle de olsa Koca Yunus’u   rahmetle ve saygıyla anmak istiyorum…
Bana Seni Gerek Sena
Aşkın aldı benden beni
Ben yanarım dünü, günü
Bana Seni gerek Seni
***
Ne varlığa sevinirim
Ne yokluğa yerinirim
Aşkın ile avunurum
Bana Seni, gerek Seni
***
 Aşkın aşıklar öldürür
Aşk denizine daldırır
Tecelli ile doldurur
Bana Seni gerek Seni
***
Aşkın şarabından içem
Mecnun olup dağa düşem
Sensiz dün-ü gün endişem
Bana seni gerek Seni
***
Sûfilere sohbet gerek
Ahilere ahret gerek
Mecnunlara leyli gerek
Bana Seni gerek Seni
***
 Yunus’dur benim adım
Gül geldikçe artar odum
İki cihanda maksudum
Bana seni gerek Seni.
         Yunus EMRE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder